Can Tho (Mekon Delta) - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Can Tho (Mekon Delta) - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Can Tho (Mekon Delta)

Blijf op de hoogte en volg Janneke

13 Maart 2016 | Vietnam, Can Tho

Eerst wat uitgeslapen en vervolgens met een taxi richting het busstation van Ho Chi Minh. Wat een ervaring weer daar. 100 dezelfde loketten naast elkaar die waarschijnlijk allemaal dezelfde kaartjes verkopen. We zijn de enige toeristen wat weer een hoop gestaar opleverde. Een vrouw moest in het voorbijgaan even snel Jeanette d'r arm aanraken. Jeanette dacht meteen dat er wat gestolen werd, wij gekke Nederlanders, gelukkig is het Amsterdam niet en raken mensen hier je gewoon even aan omdat ze je bijzonder vinden...

De bus was 1 groot feest. We hadden slaapplekken, echt nog nooit zoiets gezien. We lagen gewoon languit, waardoor de reis van 3,5 uur helemaal niks voorstelde. Met een grote glimlach op ons gezicht richting Can Tho gereden.

Can Tho is al wat rustiger dan Ho Chi Minh, maar het blijft druk. Weer snel de tassen weggedaan en de straat op. Het liep wel tegen de 40 graden denk ik en Jeanette kreeg even een wegtrekker. Cola blijkt echt een wondermiddel dus hup gewoon doorgaan. Lekker wat wezen slenteren en heel decadent voor wel €10 pp gegeten en gedronken ;). Na onze dagelijkse vitamine shot in de vorm van een fruitshake weer richting hostel. Wederom een kort nachtje, de wekker gaat om 04:45 uur.

Wat een dag vandaag, fantastisch en gewoon niet te omschrijven. We hebben een boot gehuurd en om 05:40 uur stappen we in onze privé boot om nog net de zon op te zien komen op de Mekon Delta. We maken een tocht van 7 uur en varen langs 2 floating markets waar mensen hun etenswaren te koop aanbieden. Op hun boot staat een stok met daarin de producten welke ze verkopen. Hier doen de rest van de locals hun boodschappen. Verder natuurlijk de prachtige natuur gezien. Onderweg een stop voor een heerlijke ice coffee en later voor een fantastisch ontbijt. Eenmaal op de kade nog over een markt gelopen. Nu moeten jullie alleen die geuren er zelf nog bij bedenken....

De armoede is triest om te zien. Wat leven die mensen hier van weinig! Het is niet te omschrijven wat voor indrukken we hier opdoen. Heel fijn dat Jeanette mee is zodat ik al deze ervaringen met haar kan delen, we genieten samen volop en hebben het erg leuk samen!

Bij terugkomst even een tukkie gedaan, de vermoeidheid slaat echt wel toe nu. Morgen vliegen we naar Na Trang. Van daaruit een taxi naar Hoi An, de bedoeling is om hier een aantal dagen te blijven zodat we kunnen bijkomen en in alle rust de omgeving daar kunnen ontdekken.

• 13 Maart 2016 - 20:25

Vincent:

Geweldig verhaal, geweldige foto's en geweldig dat jullie dit samen kunnen delen en er altijd op terug kunnen kijken...geniet samen xxx