Hoi An deel 1 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Hoi An deel 1 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Hoi An deel 1

Blijf op de hoogte en volg Janneke

15 Maart 2016 | Vietnam, Hoi An

Wat een fijne manier van reizen, het vliegtuig ging mooi op tijd. Vanaf het vliegveld een taxi naar ons hostel genomen. Op de luchthaven stond een bord met daarop de prijzen. Ik werd nog aangesproken en deze man vertelde wat de prijs was naar Hoi An. Wij de taxi in er vanuitgaande dat dit dus vaste prijzen waren. Knip en plak werkje van Facebook:

Hebben wij weer, opgelicht worden door een taxi-chauffeur. De lieve dame van ons hostel had m'n tas vast en die werd zo door de chauffeur uit d'r handen gerukt, met al onze waardevolle spullen erin. Gelukkig was ik scherp en snel en had hem net zo snel weer terug maar het handje van de chauffeur hield ook vol. De tas werd van links naar rechts getrokken. In een onbewaakt ogenblik van de chauffeur snel de paspoorten eruit gehaald. Het leverde een hoop geruzie op en het gezichtje van de hostel dame werd steeds bleker. Om de rust te bewaren maar €6 extra betaald en het woord karma een aantal keer genoemd.... Volgens mij was de dame erg bang van ons ondertussen, toen ze vroeg naar ons beroep kwam ze weer een beetje bij . Wat hebben we hiervan geleerd Jeanette?

En voor de mensen die opgelicht anders interpeteren (Marieke ;))
NEE we zijn niet beroofd
JA we hebben al onze spullen nog (in ruil voor een paar euro extra)

Maar goed, het hostel is fantastisch, dus deze ervaring is nu alleen nog maar om te lachen. Geen weg voor de deur, een eigen terras, een marmeren badkamer, heerlijke bedden, wat wil een mens nog meer?Wat een geweldige stad (dorp) is Hoi An! De tijd heeft hier werkelijk stil gestaan. Een schitterend oud centrum waar auto's verboden zijn en scooters alleen tussen bepaalde tijdstippen mogen komen. Overal mooie pandjes en gekleurde lampionnen, niet te beschrijven. De hele middag wezen slenteren en overal lekkere hapjes proeven. Er zat een oude dame op een bootje met kaarsjes welke je in het water kon laten meevoeren. Mooie gedachte voor alle mensen aan wie we denken dus wij wilden 2 kaarsjes kopen. Na de prijs afgesproken te hebben verdween opeens m'n biertje in de boot, gevolgd door m'n tas. M'n tas ok, maar m'n bier????? Maar de vrouw bleek ons mee te nemen op een tochtje langs de kade. Dat arme oude mensje maar roeien en wij maar decadent zitten en ons verbazen over al dat moois. Uiteindelijk 4 kaarsjes mogen laten gaan.

Moe van alle indrukken zijn we vroeg naar bed gegaan. 'S morgens een heerlijk ontbijt op ons terras. Lekker rustig aangedaan en toen op de fiets naar het strand. Jawel STRAND!!! Natuurlijk nog aan onze nieuwe verslaving gewerkt, ice coffee. Ondertussen was het wel tijd voor meer verwennerij, wat kan je dan beter doen dan een massage nemen in het oude centrum? Als herboren komen we naar buiten.

Nu nog even een afzakkertje op ons eigen terras en ons klaar maken voor morgen. Wordt vervolgd....

• 19 Maart 2016 - 08:45

Nancy:

Hahaha! Ik lig in n deuk om je verhalen!