Hoi An deel 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Hoi An deel 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Hoi An deel 2

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Maart 2016 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen om 8 uur stonden onze motormuizen klaar, gewapend met een roze hello kitty helm op m'n hoofd op naar My Son Holyland. De dame van het hostel, Nhut, was mijn chauffeur en haar man die van Jeanette. Onderweg drinken we een ice coffee, als ik wil betalen blijkt dat Nhut dat al voor ons gedaan heeft. Na een prachtige rit van ruim een uur kwamen we aan in de bloedhitte. Wat een prachtige ochtend! Heerlijk gewandeld en mooie plaatjes geschoten. Nhut en haar man zijn al die tijd blijven wachten tot we uitgewandeld waren.

Op de terugreis onderweg nog wat gedronken en gesproken met onze drivers, zo wordt je pas duidelijk hoe arm de mensen hier zijn en hoe ze leven. Nhut vond het ook interessant om te horen hoe ons leven er dan uitzag. We vertelde haar dat we later op de dag het stadje nog in wilde gaan om lampionnen te kopen. Ze zei dat ze ons daar wel mee wilde helpen en dat een familielid van haar die lampionnen maakt. Onderweg koop ik nog een hele watermeloen voor €0,30.

Bij terugkomst zijn we helemaal stoffig. Dus eerst maar eens douchen en wat relaxen op ons eigen terras. Daarna de stad in, en het lekkerste broodje van Vietnam ontdekt. Verder wat kleding wezen shoppen. Het afdingen gaat ons aardig af, maar bij een korte broek die €0,80 koste durfde ik er niks vanaf te lullen. Wat een giller die prijzen hier.

Ondertussen waren we zo moe dat we een stokbroodje mee naar huis hebben genomen om gewoon rustig op ons terras te zitten.

De volgende ochtend gaan we zelf op avontuur met een brommer. Jeanette brengt ons naar de Marble Mountains, waar we een paar uurtjes rondslenteren. Er zijn veel pagodes en tempels te zien, niet helemaal ons ding, maar ach, dan hebben we ze allemaal in 1x gehad. De grotten zijn wel prachtig, vooral het licht dat erin schijnt levert een mooi beeld op.

We rijden nog wat over weggetjes waar je anders nooit zal komen en genieten van het uitzicht. 'S avonds spreken we met Nhut af in de stad. Ze laat ons de kraam van haar familielid zien en de lampionnen zijn inderdaad goedkoper dan ergens anders. We dingen dan ook niet af en slepen de komende week 11 lampionnen met ons mee....... We sluiten de avond in de stad af met een bbq op de stoep aan het water en drinken "thuis" nog wat voor we hier ons laatste nachtje ingaan.

Nhut heeft me aangeboden dat ik thuis bij haar gezin mag slapen als ik besluit om nog terug te komen naar Hoi An. Wat een schatje is dat zeg. Ze zoekt ons ook steeds op als we op ons terras zitten om een praatje te maken.

Ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op deze stad. Wat een fijne sfeer hier! Ik had hier zo nog 3 weken kunnen blijven, maar er is nog zoveel moois te zien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2016

Bai Xep

28 Maart 2016

Dalat

23 Maart 2016

Mui Ne

21 Maart 2016

Nha Trang

19 Maart 2016

Hue
Janneke

Actief sinds 01 Maart 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 2628

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: