Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Janneke - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Maart 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een prima reis met weinig slaap en een zieke Sil naast me aangekomen in Vietnam. Voelt meteen weer fantastisch om in Azië te zijn! Jeanette was er ook snel, heerlijk om elkaar weer te zien. Snel naar het hostel, tassen dumpen, korte broek aan en de stad in. Wat een drukte hier, wat een verkeer en wat een lawaai! Stadje een beetje wezen verkennen en heerlijk gegeten. De plannen om 's avonds Chinatown op te zoeken zijn mislukt, die verrekte happy hour in het hostel gooide roet in het eten ;)

Na bijna 40 uur geen slaap te hebben gehad was het wel eens tijd om Ons bed op te zoeken, de wekker ging namelijk weer veel te vroeg (hoezo vakantie??). Al bijtijds in een volle bus richting de Cu Chi tunnels. Op inernet staat het beschreven als bezienswaardigheid nummer 1, een echte must do dus. Tja daar denken de rest van de toeristen dus ook zo over. Een beetje een tegenvaller dus, maar ach hij kan weer van het lijstje en ik blijk in zo'n tunnel te passen....

Na nog wat slenteren over de markt even relaxen bij het hostel. En dan toch echt Chinatown opzoeken. Blijkt lastig uit te leggen aan de taxi-chauffeur, maar we zijn er gekomen. Taxi uit, markt dicht. Wie bedenkt nou dat die Chinezen al vroeg de lichten uit doen???? Toch een eetstalletje gevonden, wat de eigenaar nogal hilarisch vond om 2 blanke dames aan zijn tafeltje te hebben. Ook voor de rest van de locals waren we een ware attractie en dus moesten we op de foto van ze.

Nu weer even lekker relaxen en onze volgende dag plannen. De georganiseerde toers laten we voor wat het is en gaan morgen als ervaren backpackers met de lokale bus richting Can Tho. Daar gaan we opzoek naar een lokale visser die ons met zijn boot wil meenemen over de Mekong Delta. En daarna? Geen idee, we zien het allemaal wel.

Voor nu genieten we van het leven hier, het weer, het eten, de sfeer en van elkaars gezelschap.

• 11 Maart 2016 - 20:54

Leen:

Fijn te zien dat de reis goed is gegaan en jullie al de eerste uitstapjes hebben gemaakt.
    Ook fijn om te lezen dat je het daar helemaal weer geweldig vindt.
    Geniet er van. Groetjes van iedereen. XXX Leen